youngnews.ir

youngnews.ir

سایت آنلاین خبری
youngnews.ir

youngnews.ir

سایت آنلاین خبری

طراحی وب سایت چیست ؟

طراحی سایت چیست ؟

طراحی  سایت چیست ؟

 با رشد روز افزون استفاده از اینترنت و جامعه مجازی می توان گفت که اینترنت یکی از اعضای خانواده برای کاربران ان شده است .

ولی برای بهره مند شدن از فواید این جامعه مجازی نیاز به تولید وب سایت و طراحی وب سایت است .

در این مقاله قصد دارم تعریفی کای از یک وب سایت را ارائه دهم امید وارم برای دوست داران طراحی وب سایت مفید واقع شودش

تعریف وب سایت

وب سایت مکانی از اینترنت است که صفحه یا تعدادی از صفحات را در خود برای هدفی خاص نگهداری می کند ، در واقع این مکان مجموعه ای از صفحات است که برای هدفی خاص ایجاد شده اند.

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

به روال برنامه ریزی برای ایجاد یک سایت در فضای مجازی اینترنت که با ساختار کلی و جزئی ارائه می شود طراحی  سایت گویند.

این برنامه ریزی بر روی تمامی تصاویر ،متون ، فایل های صوتی و تصویری و المانهای خاص که برنامه نویسی شده اند اعمال می شود

تا در نهایت تمام اینها بر روی صفحه ای که قابل روئیت در مرورگر باشد اعمال می شود

و در فرمت بندی خاصی در طراحی وب بر روی آن صفحه قرار می گیرند.

برای اینکه این صفحات قابل مشاهده در بیشتر مرورگرها باشد

طراحی سایت را افراد طراح و برنامه نویسان از زبان های نشانه ای برای ایجاد یک ساختار اکثرا از زبان html

(که امروزه html5 قدرت بالایی را به این زبان برنامه نویسی ارائه کرده است)

و هم چنین برای نمایش بهتر بعد از طراحی وب  از زبان css

(که زبان css3 در حال حاضر قدرت آن را افزایش داده است به طوری که می توان بدون نرم افزارهای گرافیکی نیز به طراحی وب  پرداخت ) استفاده می کنند .

برای طراحی وب  از زبان های برنامه نویسی دیگر نظیر java، پی اچ پی ، ای اس پی دات نت، پرل و … نیز می توان استفاده کرد.

پروسه طراحی  سایت

در حالت کلی برای طراحی وب می توان این روال را در پیش گرفت :
  1. مفهوم سازی
  2. طرح ریزی
  3. تحقیق قبل از ایجاد وب سایت
  4. تحقیق کلی
  5. تبلیغات

مدیریت فایلهای چند رسانه ای که در وب سایت وجود خواهند داشت ،

مدیریت مطالب و محتوای سایت و هم چنین فایل های تصویری و صوتی موجود در آن را می توان توسط یک طراح ، یا گروهی از طراحان با وظیفه ای مشخص مدیریت کرد.

طراحی سایت اینتن :

 یک وب سایت می تواند شامل صفحه اصلی که اکثرا به این صفحه ، خانه (HOME) و هم چنین می تواند شامل صفحات و بخش های دیگر باشد

که هر یک از آنها برای اهداف خاصی در زمان طراحی وب سایت ایجاد شده اند.

ولی صفحه اصلی یا خانه سایت مهم ترین قسمت یک وب سایت است

و در مورد اهداف اصلی وب سایت و هم چنین تمام بروزرسانی هایی که در وب سایت انجام می شود را برای کاربران ارائه می کند.

و تمام صفحات دیگر وب سایت از طریق همین صفحه اصلی شناخته می شوند .

بدین صورت که لینکی از صفحه اصلی به آنها اختصاص داده شده است

که کاربر با کلیک بر روی آن می تواند بخش های مورد علاقه و نیاز خود را ببیند.

در واقع صفحه خانه را می توان مادر تمام صفحات وب دانست.

 

تعریف وب سایت

تعریف وب سایت

حتما تا به حال این واژه یعنی : وب سایت (WebSite) به گوش تان خورده و یا در مجلات، روزنامه ها، تابلو های تبلیغاتی و… آن را مشاهده کرده اید.

در این مقاله توضیحاتی را در این رابطه خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از این کلمه داشته باشیم باید بگوییم :

وب سایت ها مجموعه ای از صفحات هستند که در فضای اینترنت قرار دارند و در آنها اطلاعات مختلفی اعم از : متن ها، تصاویر، فیلم ها، فایل های صوتی و… وجود دارد.

از طریق وب سایت ها ما می توانیم درآمد کسب کنیم و یا می توانیم علم و دانش خودمون رو با تمام مردم جهان به اشتراک بگذاریم.

و البته کاربرد های بی شماری دارند که در ادامه درباره ی آنها صحبت خواهیم کرد.

اولین طراح سایت چه کسی بود؟

خب سوالی که ذهن خیلی ها رو درگیر کرده این هست که اولین طراح وب سایت چه کسی بوده :

[caption id="attachment_1772" align="aligncenter" width="396"]اولین طراح وب سایت اولین طراح وب سایت[/caption]

تیم برنرزلی مخترع و پدر وب در سال ۱۹۵۵ در لندن به دنیا آمد.

وی در سال ۱۹۷۶ با مدرک لیسانس از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شد.

وی در سال ۱۹۹۱ اولین وب سایت دنیا را پایه گذاری کرد.

در این وب سایت تیم برنرزلی به توضیح این پرداخت که هر شخصی چگونه می تواند یک مرورگر وب داشته باشد و اینکه چگونه می تواند یک سرویس دهنده ی وب را برای خود تنظیم کند و میشه گفت تیم برنرزلی اولین آموزش دهنده ی این حوزه در جهان هم بود.

او در ادامه در سمت مدیر کنسرسیوم وب جهان گستر فعالیت خود را ادامه داد.

او همچنین نویسنده ی کتاب بافت شبکه هست و در آن گذشته، حال و آینده ی اینترنت و شبکه ی جهانی را بررسی و نظرات خود را اعلام کرده است.

انواع

وب سایت ها انواع بسیار زیادی دارند و شاید میشه گفت هر روز هم به این موارد اضافه می شود اما اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی رو انجام بدهیم باید بگوییم که به طور کلی آنها از نظر محتوا به ۹ دسته تقسیم می شوند:

  • خبری یا اطلاع رسانی
  • فروشگاهی
  • آموزشی
  • شخصی
  • تجاری
  • تفریحی
  • علمی
  • شبکه های اجتماعی
  • سرویس دهنده

البته دسته بندی های بی شماری وجود دارد و در اینجا به طورکلی آنها را تقسیم بندی کردیم.

تفاوت وب سایت و وبلاگ چیست؟

خیلی ها این دو را با هم اشتباه می گیرند و بجای هم استفاده می کنند که این اصلاً درست نیست. یکسری شباهت ها نسبت به هم دارند اما به هیچ عنوان نباید آنها را به جای هم به کار ببریم.

برخی تفاوت های این دو عبارت اند از :
  1. برای ایجاد یک وب سایت عموماً نیاز به دانش فنی داریم اما برای ساخت یک وبلاگ تقریبا نیازی به دانش فنی نداریم.
  2. برای ایجاد یک وب سایت کامل باید هزینه کنیم اما ساخت وبلاگ هیچ هزینه ای ندارد.
  3. وبلاگ ها برای کار های ساده مورد استفاده قرار میگیرند اما از وب سایت ها برای کار های مهم و بزرگ استفاده می شود.
  4. در وبلاگ می توانیم تجربیات شخصی و خاطراتمون رو قرار بدهیم اما در وب سایت باید مطالب رسمی بگذاریم.
  5. و…
و اما برخی شباهت های این دو هم عبارت اند از :
  1. هر دو دارای آدرس اینترنتی هستند.
  2. در هر دو می توانیم عکس، متن، فیلم و… قرار بدهیم.
  3. و…

هدف از داشتن وب سایت چیست؟

این سوالی هست که هر کسی قبل از راه اندازی وب سایت خود باید از خودش بپرسد.

به عنوان مثال اگر شما یک شاعر هستید می توانید در سایتتون اشعار خودتون رو منتشر کنید و اصول شعر گفتن یا شعر خوانی را با دیگران به اشتراک بگذارید، یا اگر فروشنده هستید.

می توانید اجناس خود را درون سایت قرار داده و امکان فروش اینترنتی را هم به مشتریان خود بدهید و سود قابل توجهی را کسب کنید و یا اگر یک روان پزشک هستید می توانید

در سایت تان مطالب آموزشی قرار دهید و یا جلسات مشاوره تان را آنلاین برگزار کنید و سوالات بیماران خود را پاسخ دهید.

سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد

که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست.

آن‌ها برای کمک کردن  بهبود رویت ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعیهدف رسیدن  رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست.

این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است.

موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛

بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است.

از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

[caption id="" align="alignnone" width="727"]سئو چیست سئو چیست[/caption]

اهداف آن چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است.

نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است

که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود

چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد،

این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد.

زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند،

سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.

اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود

ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است.

برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند.

به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد،

این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

[caption id="" align="aligncenter" width="300"]تعریف بازاریابی دیجیتال دیجیتال مارکتینگ[/caption]

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیزمدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.

اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایشضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد.

تعریف بازاریابی دیجیتال

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب می‌شود

در تعریف بازاریابی دیجیتال  (دیجیتال مارکتینگ )به این نکته اشاره کرده است که این عبارت، یک چتر مفهومی محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر، به جای اینکه بتوان تعریف مستقیمی برای آن ارائه کرد،

بهتر است همه‌ی آن تکنیک‌ها و ابزارهایی را بشناسیم که زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند.

اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست،

اما به نظر می‌رسد بتوان تعریف زیر را تا حد خوبی، فصل مشترک توضیحات رایج در زمینه بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است

که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

موارد زیر، نمونه‌هایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند:

  بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) [شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده]

  بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

  بازاریابی محتوا (Content Marketing)

  بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

  بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

  استراتژی محتوا (Content Strategy)

  تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

  اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

  تبلیغات بنری (Banner Advertising)

  ایمیل مارکتینگ

  بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)

  بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

  تولید محتوا

  بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Native Advertising) هم اشاره می‌شود.

اما با توجه به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و هم‌رده با سایر موارد نیستند (می‌توانند سایر گزینه‌ها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا قرار ندادیم.

تذکر: در حال حاضر هم، در فهرست فوق، هم‌پوشانی‌هایی وجود دارد. اما چون این فهرست در بسیاری از کتابها و مراجع رسمی به همین شیوه مورد اشاره قرار می‌گیرد، ما هم روش رایج را مورد استفاده قرار دادیم.

طراحی سایت چیست ؟

طراحی سایت چیست ؟

[caption id="attachment_526" align="alignnone" width="300"] طراحی سایت[/caption]

در عصر تکنولوژی دیگر تمام افراد با وبسایت ها آشنایی دارند و می دانند که طراحی سایت چیست،

اما به جهت درک بهتر مفهوم طراحی سایت و برای پاسخ به سوال طراحی سایت چیست

باید بگوییم که به مجموعه ای از فعالیت ها که در طی روند ساخت و تولید یک وبسایت

که برای شخص، شرکت یا فروشگاه صورت می گیرند طراحی سایت گفته می شود.

این فعالیت ها شامل مشاوره، برنامه ریزی، تهیه متن، تصاویر، فایل ها و المان های مختلف،

برنامه نویسی، طراحی گرافیک، امور فنی و بهینه سازی، تهیه هاست و انتخاب دامین می باشد.

تمام این فرآیند که توسط شرکت  انجام می شوند در انتها یک وبسایت

با تعدادی صفحه ایجاد می کند که در مرورگرها و از طریق اینترنت قابل مشاهده است.

برای ایجاد و نمایش این صفحات بر روی مرورگرها طراحان سایت از زبان های برنامه نویسی مانند HTML و CSS استفاده می نمایند.

اما تمام روند تولید یک وبسایت را به تنهایی انجام نمی دهد،

بلکه یک شرکت طراحی سایت دارای یک تیم متشکل از برنامه نویس، سئوکار،

گرافیست، محتوا نویس و طراح سایت می باشد

و هر بخش از طراحی سایت برعهده یکی از افراد تیم قرار می گیرد تا در انتها تمام بخش ها در کنار هم قرار گرفته و یک وبسایت حرفه ای را تشکیل دهند.

 

در ادامه مقاله طراحی سایت چیست

می خواهیم به روش های مختلفی که برای طراحی یک وبسایت مورد استفاده قرار می گیرند اشاره نماییم.

معمولا طراحی سایت به دو روش انجام می شود:

 

استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده و رایگان مانند wordpress و joomla
 
استفاده از علم و دانش برنامه نویسان و طراحان سایت برای ایجاد یک سایت سفارشی

شما با توجه به موضوع سایت و میزان بودجه خود می توانید یکی از دو گزینه پیش روی خود را برای تولید و پیاده سازی وب سایت تان انتخاب نمایید.

معمولا سیستم های مدیریت محتوای آماده به افرادی که بودجه کافی برای تهیه وبسایت را ندارند پیشنهاد می شود.

اما اگر بدنبال یک سایت وسیع و قدرتمند برای راه اندازی یک پروژه بزرگ هستید

نیاز به یک سایت سفارشی دارید زیرا چنین سایت هایی مانند سایت دیوار

به هیچ عنوان قابل پیاده سازی بر روی سیستم های مدیریت محتوای رایگان همچون جوملا نمی باشند

و به صورت کاملا سفارشی برنامه نویسی و تولید می شوند.

بدین ترتیب با توجه به شرایط و نیازهای کسب و کار خود می توانید تصمیم بگیرید

که سایت خود را با چه روشی طراحی و پیاده سازی نمایید.

البته نه این که سایت های ساخته شده توسط سیستم های آماده و رایگان غیرقابل استفاده و بی فایده باشند نه،

این نوع سایت ها نیز کارآمد هستند اما تنها به اندازه سایت های سفارشی قدرتمند نیستند و برای کسب و کارهای کوچکتر مناسب هستند.

حال که دانستیم به طور کلی طراحی سایت چیست و چه مفهومی دارد،

به اهمیت طراحی سایت و اینکه چرا هر صنف و کسب و کاری نیاز به یک وبسایت دارد می پردازیم.

امروزه هر شرکت، سازمان یا فردی در عرصه کسب و کار و بازار آنلاین می بایست

دارای یک وب سایت خوب باشد تا بتواند فضای گسترده تری برای معرفی خود داشته باشد.

اما هر نوع سایتی به موفقیت شما کمک نخواهد کرد بلکه وبسایتی می تواند

به خوبی تمام ویژگی ها، شخصیت و هویت شما و کالا و خدماتتان را به نمایش بگذارد

که به خوبی نیز طراحی و ساخته شده باشد.

در رقابت جهانی که میان میلیون ها وبسایت برقرار است،

تنها وبسایتی جایگاه و رتبه بالاتری کسب خواهد کرد که با توجه به رعایت کامل نکات فنی و تخصصی طراحی و بهینه سازی شده باشد

و به سادگی بتواند تعداد بیشتری از کاربران را به خود جذب نماید.

علاوه بر موضوع بازاریابی برای مشاغل مختلف  در عرصه آموزش،

معرفی توانایی های فردی، بالا بردن اطلاعات عمومی و آگاهی جامعه،

انتقال سریع اخبار به سرتاسر دنیا، انتقال اطلاعات بدون محدودیت زمان و مکان و…

نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فرآیند طراحی سایت

شامل عملیات مختلفی است که قبل از اقدام به ایجاد سایت شروع می شود و حتی پس از پیاده سازی و تحویل سایت به مشتری نیز ادامه دارد.

ابتدا قبل از هر چیزی باید یک جلسه مشاوره بین طراح سایت و مشتری صورت گیرد و موضوع و نیازهای سایت مطرح گردد

تا درباره چگونگی  تصمیماتی گرفته شود و هزینه نیز تعیین گردد،

پس از آن طراح برای ایجاد سایت برنامه ریزی کرده و طرحی را برای آن آماده می کند،

در طی این فرآیند گرافیست وظیفه طراحی بخش های گرافیکی سایت و جنبه بصری آن را بر عهده دارد و از طرفی دیگر برنامه نویس به کدنویسی سایت می پردازد.

یک محتوا نویس نیز براساس موضوع سایت محتوایی بکر و یکتا تولید می کند،

تمام این بخش ها در نهایت در کنار یکدیگر چیده شده و یک وبسایت استاندارد و حرفه ای ایجاد می گردد.

اما این پایان کار نیست، فرآیند ط در اینجا به پایان نمی رسد،

بلکه شرکت طراحی  پس از انجام کار نیز سایت را پشتیبانی خواهد کرد و در صورت بروز هرگونه مشکل به حل آن می پردازد.