دیجیتال مارکتینگ چتریست که تمام تلاش های بازاریابی آنلاین شما را پوشش می دهد.
کسب و کارها از کانال های ارتباطی دیجیتالی مانند موتور جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها به عنوان اهرمی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آتی خود استفاده می کنند.
پس بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده گسترده از تاکتیک های دیجیتالی و کانالها برای ارتباط با مشتریان در فضای آنلاین (جایی که بیشتر مشتریان وقت خود را سپری می کنند) است.
از وب سایت شرکت گرفته تا دارایی های آنلاین برندینگ کسب و کار مانند تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و…
طیف عظیمی از دارایی ها و تاکتیک ها هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرند.
بازاریابان دیجیتال حرفه ای به خوبی می دانند
که هر دارایی یا تاکتیک چگونه و کدام یک از اهداف گسترده آنان را پوشش می دهند.
[caption id="attachment_9682" align="aligncenter" width="1199"] دیجیتال مارکتینگ[/caption]
با توجه به اهداف و استراتژی بازاریابی سازمان، بازاریابان می توانند
به وسیله کانال های رایگان و پرداختی در دسترس خود از یک کمپین بزرگتر حمایت کنند.
به عنوان مثال تولید کننده محتوا می تواند یک سری پست برای وبلاگ تهیه کند
و برای کتاب الکترونیکی جدیدی که شرکت به تازگی منتشر کرده است مشتری ایجاد کند
و سپس مدیر شبکه های اجتماعی شرکت می تواند این پست ها را از طریق تبلیغ پولی یا انتشار در اکانت های شبکه های اجتماعی خود شرکت تبلیغ کند، در نهایت بازاریابان ایمیلی می توانند
کمپین ایمیلی برای کسانی که اطلاعات بیشتر در مورد کتاب الکترونیکی را از سایت دانلود کرده اند راه بیاندازند.
در ادامه به بررسی نقش هر یک از این تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت
ولی همواره به یاد داشته باشید که نتیجه مناسب تنها با یکپارچگی میان این تلاش ها حاصل می شود.
خلق و ارتقای محتواهای ارزشمند با هدف ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، جذب مشتریان فعلی و بالقوه را بازاریابی محتوا گویند.
نیاز، سبک زندگی مخاطبان و ویژگی ها و لحن برند خود را مشخص کنید و با توجه به این موارد اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید، کارآمدی این رویکرد برای کسب و کارهای بیشماری ثابت شده است.
از جمله کانال های ارتباطی مورد استفاده در این بخش می توان به پست های وبلاگ ها، کتاب های الکترونیک، اینفوگرافیک ها و بروشورهای آنلاین اشاره کرد.