سوالی که این روزها برای بازاریابان و تبلیغاتچیها پیش میآید این است که دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
و خدمات دیجیتال مارکتینگ کدام است؟ و نهایتا مزایای آن برایشان چیست؟
در دنیای امروز دیگر مردم وقتشان رو کمتر با خواندن روزنامه و دیدن تبلیغات تلویزیون سپری میکنند.
بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای تلفن همراه یا کامپیوتر یا تبلت میگذرد که به آنها رسانه های دیجیتال Digital Media گفته میشود.
اگر شما صاحب کالا یا خدمات هستید و میخواهید ارتباط مؤثرتر و موفقتری با مخاطبین برند خود داشته باشید بیشک حضور شما در دنیای دیجیتال ضروری است.
دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing ترندی در حوزه بازاریابی و تبلیغات است
که میتوان با استفاده از رسانه های دیجیتال و ابزار دیجیتال با مخاطب ارتباط برقرار کرد.
اگر به دنبال فعالیت در شبکههای اجتماعی هستید
و میخواهید در زمینه دیجیتال مارکتینگ و خدمات تولید محتوا فعالیت داشته باشید میتوانید با شماره ۸۹۳۳۷ داخلی ۷۰۱ تماس بگیرید.
مهمترین نکته در اهمیت و تفاوت دیجیتال مارکتینگ با دیگر ابزارهای بازاریابی Marketing در بخش تعاملی آن است.
فضای وب و شبکه های اجتماعی Social Networks امکانی را در اختیار صاحبان کالا و خدمات میدهد
تا بتوانند بدون واسطه با مخاطب یا مشتری خود تعامل کنند.
[caption id="attachment_1779" align="aligncenter" width="640"] دیجیتال مارکتینگ چیست[/caption]همچنین دیجیتال مارکتینگ برخلاف مابقی ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی سنتی قابل اندازهگیری است
و این موضوع مهمترین ویژگی آن است.
با تعریف شاخص اندازه گیری کلیدی KPI میتوان میزان موفقیت یک کمپین تبلیغات دیجیتال را نسبت به بودجه و هزینه انجام شده اندازهگیری کرد؛
چیری که در مورد رسانههای آفلاین همچون تبلیغ در نشریات و بیلبورد قابل محاسبه نیست و در مورد تبلیغات تلویزیونی نیز به شکل دقیق اندازه گیری نمیشود.
به طور کلی در دو بستر وب و شبکه های اجتماعی ارائه میشود:
بستر وب
بستر شبکه های اجتماعی
اما در حوزه دیجیتال مارکتینگ سه چالش بزرگ وجود دارد، اول اینکه تنوع رسانههای آنلاین باعث میشود تا صاحبان برند برای برنامهریزی و فعالیت در هر رسانه با مشکل روبرو بشوند؛
دهها شبکه اجتماعی، سرویسهای ایمیل مارکتینگ و وبسایتهای پربازدید تنها بخشی از رسانههای آنلاین هستند.
برای همین اکثر شرکتها استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را موازی با برنامه های بازاریابی خود به شکل داخلی نوشته و مدیریت و تولید محتوای آن را برونسپاری میکنند.
دوم هزینه پایین و باور اشتباه به عدم نیاز به تخصص در رسانههای آنلاین در مقایسه با سایر رسانهها است که باعث میشود
تعداد زیادی از برندها با رویکردهای حرفهای و غیرحرفهای برای تبلیغ به این فضا هجوم بیاورند و این خودش سبب تشدید رقابت میشود.
فراموش نکنید که برخلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات دیجیتال کاری بلند مدت است و نیاز به شناخت کافی از فضا و مخاطب دارد.
سوم اینکه انفجار اطلاعات در رسانههای آنلاین باعث میشود مخاطب شما با حجم زیادی از تبلیغات روبرو شود.
بسیاری از این افراد با واقعیت آن کالا یا خدمت زیاد آشنایی نداشته و سبب کم شدن اعتماد مصرفکننده نسبت به همه تبلیغات در فضای مجازی میشود.