youngnews.ir

youngnews.ir

سایت آنلاین خبری
youngnews.ir

youngnews.ir

سایت آنلاین خبری

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)

روشی نوین در کسب و کارها بوده که به‌منظور افزایش فروش و یا گسترس سهم بازار،

توسط ابزارهای دیجیتال فرآیندهای بازاریابی را انجام می‌دهند.

اولین بخش مهم در این تعریف، استفاده از ابزارهای دیجیتال و جدیدی است

که به‌سرعت در بین مردم فراگیر شده است.

دومین بخش مهم ، پیدا کردن مشتری‌های هدفمند است.

زیرا تا پیش‌از این تعریف با تبلیغات گسترده هم کسب و کارها می‌توانستند مشتری جذب کنند

اما هزینه زیادی باید بابت آن داده و مشتری هدف را هم سخت‌تر پیدا می‌کردند.

گذشته و امروز دیجیتال مارکتینگ

در این قسمت قصد بررسی تاریخچه  را نداشته و بیشتر هدف جریان شروع آن بوده است.

این تعریف که برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ به صورت رسمی مطرح شد،

به کسب و کارها کمک کرد که هدفمندتر بازاریابی خود را انجام دهند.

تا پیش‌از این مدل تبلیغات بیشتر به شیوه‌های سنتی بیلبورد و مجلات خلاصه می‌شد.

در دیجیتال مارکتینگ باید از ابزارهای دیجیتال جهت بازاریابی استفاده کرد.

بسیار ساده می‌توان گفت که اولین تبلیغ‌دهندگان به تلویزیون، اولین قدم بازاریابی دیجیتال را برداشته‌اند،

زیرا ترجیح داده‌اند به‌جای روزنامه و مجله و سطح شهر، مخاطبین بیشتری را هدف قرار دهند.

مخاطبین بیشتر را هدف قرار دادن به معنی جذب مخاطب هدف و یا حتی بازار هدف نیست،

به همین منظور امروزه بسیار بر روی این مورد در تعریف جدید دیجیتال مارکتینگ تاکید می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ صرفا به کسب و کارهای آنلاین خلاصه نمی‌شود

و پیشروهای این تعریف در ابتدا شرکت‌های تولیدکننده و کارخانه‌های صنعتی بوده‌اند.

اما امروزه با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و بیزینس‌های آنلاین،

این تعریف در فرم آنها باید انجام شود.

یعنی همه شرکت‌ها برای اسفتاده از ابزارهای نوین دیجیتال مارکتینگ باید در اولین قدم خود را آنلاین کرده و مشابه کسب و کارهای اینترنتی عمل کنند.

اهداف خود را مشخص کرده و به یک استراتژی دیجیتال برسند.

تفاوت بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی در چیست ؟

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارها و روش های بازاریابی به صورت دیجیتال است

و از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال برای دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند

و تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی شود.

با استفاده از ابزارهای دیجیتال می توان بازاریابی را به صورت نوین انجام داد.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند

در حالی که اینطور نیست و این دو با هم تفاوت دارند.

به طور مثال کانال های رسانه ای  شامل وب سایت،ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی پیامکی، پادکست های صوتی،سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ) و برنامه های تلفن همراه می باشد.

برخی از کانال ها مانند اپلکیشن های موبایل می توانند بدون نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت به کار خود ادامه دهند.

این قبیل کانال ها در حیطه بازاریابی اینترنتی به شمار می روند.

بازاریابی اینترنتی که زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است به بازاریابی با استفاده از کانال ها یا رسانه هایی گفته می شود

که به صورت همیشگی به اینترنت متصل هستند.

در کل می توان گفت دیجیتال مارکتینگ شامل تمام رسانه های دیجیتال می شود

اما بازاریابی اینترنتی بر روی بازاریابی در بستر اینترنت فعالیت دارد.

به همین دلیل می توان گفت که بازاریابی اینترنتی از روش های بازاریابی است که به عنوان زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.