youngnews.ir

youngnews.ir

سایت آنلاین خبری
youngnews.ir

youngnews.ir

سایت آنلاین خبری

سئو چیست؟

 

سئو چیست؟

بیش از ۱۴ سال قبل یعنی در سال ۲۰۰۴، علمی به نام سئو (SEO)

که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» یا به عبارت بهتر «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است

در جهان شکل گرفت و مدیران وب‌سایت‌ها متوجه شدند

که می‌توانند با رعایت یک سری اصول و قوانین مشخص، وب‌سایت خود را در کلمات کلیدی مختلف به رتبه‌های اول نتایج جستجوی گوگل برسانند.

پس‌ازآن بود که دنیای بازاریابی دیجیتال دچار تحول عظیمی شده و کسب‌وکارهایی که از این روش برای بازاریابی استفاده می‌کردند

موفق به افزایش سریع فروش و کسب سودهای بسیار زیادی شدند.

در کشور ما نیز از حدود ۱۰ سال قبل، رفته‌رفته برخی وبمسترهای باهوش پی به این موضوع برده و شروع به کسب درآمد از این روش کردند.

امروزه شغلی با عنوان «مهندس سئو» یا «متخصص سئو» و یا به‌طور عامیانه‌تر «سئوکار» به وجود آمده است

که این افراد به شما کمک می‌کنند تا بتوانید وب‌سایتتان را در کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان به رتبه‌های اول نتایج جستجوی گوگل برسانید.

طبق اعلام رسمی گوگل، بیش از ۲۰۰ پارامتر مختلف هنگام رتبه‌بندی نتایج جستجو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و درنهایت مشخص می‌شود

که کدام وب‌سایت‌ها در چه کلمات کلیدی در چه رتبه‌ای از نتایج گوگل نمایش داده شوند.

سال‌های قبل شاهد آن بودیم که بسیاری از نتایج جستجو ارتباطی به عبارت جستجو شده نداشتند؛

زیرا با گذر زمان و آزمون‌وخطا، روش‌های تقلب برای رسیدن به رتبه‌های اول گوگل توسط کاربران کشف شد.

و وب‌سایت‌های اسپم و تبلیغاتی توانسته بودند با استفاده از این روش‌ها در بسیاری از کلمات کلیدی غیر مرتبط در رتبه‌های اول گوگل نمایش داده شوند.

گوگل برای مقابله با این مشکل، به‌صورت مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی کرده

و از هوش مصنوعی قدرتمندی برای شناسایی و نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران استفاده می‌کند.

اما ممکن است این سؤال در ذهنتان ایجاد شود که سئو چگونه می‌تواند به بازاریابی و افزایش فروش وب‌سایت شما کمک کند؟

روزانه میلیون‌ها نفر از کاربران اینترنت مشغول جستجوی محصولات/خدمات موردنیاز خود در گوگل هستند.

می‌دانید اگر وب‌سایت شما در کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان در رتبۀ اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پاسخ کاملاً مشخص است: افزایش فروش باورنکردنی بدون حتی یک ریال هزینه برای تبلیغات!

 

سئوی داخلی و سئوی خارجی

سئوی داخلی (On-page SEO)

استانداردهای مشخصی از سوی گوگل برای وب‌سایت‌ها تعریف شده است

و تمامی وب‌سایت‌ها ملزم به رعایت این استانداردها هستند.

در سئوی داخلی سعی می‌کنیم وب‌سایتمان را بر اساس استانداردهای تعریف‌شده از سوی گوگل، بهینه‌سازی کنیم.

منظور از کلمۀ سئوی داخلی این است که در این بخش تمامی تغییرات بهینه‌سازی در داخل وب‌سایت انجام می‌شوند.

اولین گام در جهت رسیدن به رتبه اول گوگل، کار بر روی سئوی داخلی وب‌سایت است.

پارامترهای مختلفی در سئوی داخلی موردتوجه گوگل هستند

که می‌توانیم با بهینه‌سازی این پارامترها امتیازات مثبتی از گوگل دریافت کنیم

و شانسمان را برای رسیدن به رتبه‌های اول افزایش دهیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

سوالی که این روزها برای بازاریابان و تبلیغات‌چی‌ها پیش می‌آید این است که دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

و خدمات دیجیتال مارکتینگ کدام است؟ و نهایتا مزایای آن برایشان چیست؟

در دنیای امروز دیگر مردم وقتشان رو کمتر با خواندن روزنامه و دیدن تبلیغات تلویزیون سپری می‌کنند.

بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای تلفن همراه یا کامپیوتر یا تبلت می‌گذرد که به آنها رسانه های دیجیتال Digital Media گفته می‌شود.

اگر شما صاحب کالا یا خدمات هستید و می‌خواهید ارتباط مؤثرتر و موفق‌تری با مخاطبین برند خود داشته باشید بی‌شک حضور شما در دنیای دیجیتال ضروری است.

 دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing ترندی در حوزه بازاریابی و تبلیغات است

که می‌توان با استفاده از رسانه های دیجیتال و ابزار دیجیتال با مخاطب ارتباط برقرار کرد.

اگر به دنبال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هستید

و می‌خواهید در زمینه دیجیتال مارکتینگ و خدمات تولید محتوا فعالیت داشته باشید می‌توانید با شماره ۸۹۳۳۷ داخلی ۷۰۱ تماس بگیرید.

تفاوت بازاریابی آفلاین با دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

مهمترین نکته در اهمیت و تفاوت دیجیتال مارکتینگ با دیگر ابزارهای بازاریابی Marketing در بخش تعاملی آن است.

فضای وب و شبکه های اجتماعی Social Networks امکانی را در اختیار صاحبان کالا و خدمات می‌‎دهد

تا بتوانند بدون واسطه با مخاطب یا مشتری خود تعامل کنند.

[caption id="attachment_1779" align="aligncenter" width="640"]دیجیتال مارکتینگ چیست دیجیتال مارکتینگ چیست[/caption]

همچنین دیجیتال مارکتینگ برخلاف مابقی ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی سنتی قابل اندازه‌گیری است

و این موضوع مهمترین ویژگی آن است.

با تعریف شاخص اندازه گیری کلیدی KPI می‌توان میزان موفقیت یک کمپین تبلیغات دیجیتال را نسبت به بودجه و هزینه انجام شده اندازه‌گیری کرد؛

چیری که در مورد رسانه‌های آفلاین همچون تبلیغ در نشریات و بیلبورد قابل محاسبه نیست و در مورد تبلیغات تلویزیونی نیز به شکل دقیق اندازه گیری نمی‌شود.

اما سوال بعدی این است که خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

به طور کلی در دو بستر وب و شبکه های اجتماعی ارائه می‌شود:

بستر وب

  • بهینه سازی موتور جستجو یا سئو مارکتنیگ
  • طراحی و توسعه وب سایت
  • تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات همسان و تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی
  • ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل
  • بازاریابی تولید محتوا مانند تهیه و تالیف مقاله ، ریپورتاژ آگهی و روابط عمومی الکترونیک
  • بازاریابی ویدئوی یا ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز یا گوگل ادوردز
  • صفحات فرود یا لندینگ پیج

بستر شبکه های اجتماعی

  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی تولید محتوا
  • کمپین دیجیتال مانند کمپین تولید محتوا توسط کاربر UGC
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند تبلیغات اینستاگرام ، تبلیغات تلگرام

 چالش‌های دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

اما در حوزه دیجیتال مارکتینگ سه چالش بزرگ وجود دارد، اول این‌که تنوع رسانه‌های آنلاین باعث می‌شود تا صاحبان برند برای برنامه‌ریزی و فعالیت در هر رسانه با مشکل روبرو بشوند؛

ده‌ها شبکه اجتماعی، سرویس‌های ایمیل مارکتینگ و وب‌سایت‌های پربازدید تنها بخشی از رسانه‌های آنلاین هستند.

برای همین اکثر شرکت‌ها استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را موازی با برنامه های بازاریابی خود به شکل داخلی نوشته و مدیریت و تولید محتوای آن را برون‌سپاری می‌کنند.

دوم هزینه پایین و باور اشتباه به عدم نیاز به تخصص در رسانه‌های آنلاین در مقایسه با سایر رسانه‌ها است که باعث می‌شود

تعداد زیادی از برندها با رویکردهای حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برای تبلیغ به این فضا هجوم بیاورند و این خودش سبب تشدید رقابت می‌شود.

فراموش نکنید که برخلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات دیجیتال کاری بلند مدت است و نیاز به شناخت کافی از فضا و مخاطب دارد.

سوم اینکه انفجار اطلاعات در رسانه‌های آنلاین باعث می‌شود مخاطب شما با حجم زیادی از تبلیغات روبرو شود.

بسیاری از این افراد با واقعیت آن کالا یا خدمت زیاد آشنایی نداشته و سبب کم شدن اعتماد مصرف‌کننده نسبت به همه تبلیغات در فضای مجازی می‌شود.

 

۱۰ باید و نباید در راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

هیچ زمانی راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی آسانتر و ارزانتر از حالا نبوده است. ولی این بدان معنی نیست که موفقیت آنلاین آسان است.
برای آنکه بررسی کنیم برای موفقیت آنلاین یک سایت فروشگاه اینترنتی چه مواردی دخیل هستند،

ساعت ها زمان صرف کردیم و با بخش طرح و توسعه و بازاریابی شرکت های موفق مختلف صحبت کردیم،

در زیر خلاصه ای از مهمترین نکات به دست آمده را با شما به اشتراک میگزاریم:

[caption id="attachment_549" align="alignnone" width="285"]باید و نباید های سایت فروشگاهی باید و نباید های سایت فروشگاهی[/caption]

۱- محصولات خود را تست کنید.

برای بسیاری از افراد قبول اینکه بعضی مواقع محصول آنها عالی نیست، سخت است.

نیازی نیست ماه ها زمان در فروشگاه الکترونیک خود صرف کنید تا متوجه شوید برای محصول شما تقاضایی وجود دارد یا خیر- با دوستان و دوستانه دوستان خود شروع کنید.

ایده قدیمی “شروع کسب و کار از خارج گاراژ” را به کار بگیرید. این ایده قبلا خودش را ثابت کرده.
قبل از اینکه محصول را در جریان فروش قرار دهید، یک نظر سنجی از اطرافیان خود پیرامون محصول خود داشته باشید.

۲- فرض نکنید که مردم فقط سایت شما را پیدا میکنند.

ممکن است شما به این موضوع بخندید، اما این یکی از رایجترین تصورات غلط در میان سایت های فعال فروشگاهی است.

بسیاری از مردم فکر میکنند”سایت را آماده میکنیم و میلیاردر میشویم!”
هیچ کس به طور تصادفی در سایت شما متوقف نمیشود-دنیای وب بسیار بزرگ است.

هر کسی سایت شما را میبیند،جستجو کرده، تبلیغات را دیده، یا شخصی توصیه کرده سایت شما را ببیند.

شما باید برنامه ای برای هدایت بازدید کننده به سایت خود داشته باشید بنابراین میتوانید از کمک یک شرکت تبلیغاتی و یا متخصص بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر و … استفاده کنید.

۳- بودجه ای برای تست بازاریابی کنار بگذارید.

بازاریابی رایگان عالی است اما مقیاس پذیر نیست.

شما باید سایت فروشگاهی خود را به مقیاسی برسانید که ارزش صرف زمان بر روی آن را داشته باشد.

بعضی مواقع برای اینکار باید روش ها واستراتژی های مختلف بازاریابی را امتحان کنید تا ببینید کدام برای کسب وکار شما بهتر است.
به یاد داشته باشید:اینکار هزینه دارد! مطمئن شوید بودجه ای برای تست آن کنار گذاشته اید.

باید به اندازه ای باشد که بتوانید روش های مختلف را آزمایش کنید، اما نه آنقدر که کسب و کار شما را مختل کند.

باید روش های مختلف موفق بازاریابی را امتحان کنید. بهترین برند های کسب و کار آنلاین به صورت مدام روش های مختلف را تست و تست مجدد میکنند تا بهترین راهکارها از قیف تشخیص آنها رد شود.

همه این کارها برای تبدیل تجارت شما به یک تجارت آنلاین بزرگ نیاز است.

۴- از بانک برای افزایش بودجه استفاده نکنید.

در حالی که این مورد برای برخی شرکت ها خوب بوده برای بسیاری منجر به شکست شده است.

اگر شما بودجه ای برای کسب و کار آنلاین مناسب کنار نگذاشته باشید، در دراز مدت، میتواند نقطه ای مقابل کسب و کار شما باشد.
مراجعه به بانک و اعلام اینکه ” من یک کسب و کار آنلاین موفق دارم و نیاز به سرمایه جهت گسترش کار دارم” بسیار آسانتر از آن است

که مراجعه کنید و بگویید “من نیاز به پول برای جلوگیری از ورشکستگی دارم”.

اگر شما بتوانید روی پای خود باشید کمتر در خطر هستید.

درخواست پول زمانی که به آن نیاز ندارید شما را در موظع قدرت قرار میدهد.

۵- به صحبت مشتریان خود با دقت گوش کنید.

به عنوان یک کسب و کار آنلاین، از زمان راه اندازی سایت، هر روز مشتریان مواردی را به شما می گویند.

این بدان معنی نیست که شما باید هر کاری آنها میگویند انجام دهید، بلکه به این معنی است که شما باید صحبت های آنها را با دقت بشنوید.
مشتریان به مواردی کسب و کار شما اشاره میکنند که ممکن است شما هرگز راجع به آن فکر نکرده باشید.

پس از ارزیابی پیشنهادات آنها، به سرعت محصولی ایجاد کنید که بهتر از محصول فعلی شما باشد.

به علاوه،زمانی که مشتریان متوجه شوند شما به صحبت آنها با دقت گوش میکنید،

یک رابطه عمیق ایجاد میکنید و مشتریان وفادار به برند شما میشوند.

۶- سعی نکنید به یکباره همه چیز باشید.

به نظر میرسد این مورد یکی از رایجترین قاتل های راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشد.

زمانی که شما فروشگاه را راه اندازی میکنید، به مواردی که در آن خوب هستید بچسبید.

اگر هدف شما فروش لوازم آرایشی است، بهترین فروشنده لوازم آرایشی باشید–فقط همین.

سعی نکنید یک برند یا تکنولوژی جدید بسازید–مطمدن باشید، تکنولوژی های زیادی از قبل وجود دارند که کسب و کار شما را آسان میکنند.
ادغام عمودی گران است، و زمان زیادی برای راه اندازی برند خود و ایجاد محصولات تولیدی شما و استفاده از آنها در سایت موفق شما وجود دارد. در ابتدا فقط قدرت اصلی خود را افزایش دهید.

زمانی که موفق شدید، به فکر ویژگیهای جدید باشید.

۷- قبل از راه اندازی یک پایه قوی ایجاد کنید.

“ما زمانی که به پل برسیم از روی آن رد میشیم” این تصور رایج در بین کارآفرینان در قبال مشکلات قابل پیش بینی است.

شما به طور حتم نمیتوانید در شروع فروشگاهی با همه ویژگیهایی که در نظر دارید راه اندازی کنید، اما مطمئن شوید یک پایه و ستون محکم برای آن ساخته اید.
سازماندهی و پیگیری مشتریان خود را تا جایی که میتوانید از قبل خودکار کنید.

اشتباهات عملیاتی برای ترمیم خیلی گران هستند، بنابراین فکر نکنید هر کاری را بخواهید بعدا میتوانید به سرعت انجام دهید.

۸- سریع دست نکشید.

در حالی که واقع گرایی مهم است، سخن یکی از بزرگان که میگوید “شش سال کار سخت برای موفقیت یک شبه نیاز است” جالبتر است.
مطمئنا افراد خوش شانس هم وجود دارند. اما ۹۹٫۹% از داستان های موفقیت نشان از کار شبانه روزی آنها دارد.

دانستن این موضوع که موفقیت آسان و سریع نخواهد بود، مهم است. اما اگر شما یک محصول خاص داشته باشید، ارزش کار سخت را دارد. پیگیری هدف و موفقیت باید تنها گزینه شما باشد.

۹- یک مدل تجاری پولساز داشته باشید.

جامعه اینترنت سخن جسی آیزنبرگ را پیرامون شبکه اجتماعی دوست دارد:

ما شروع به کار میکنیم و بعدا به نحوه پولسازی آن فکر میکنیم!
برای تعداد انگشت شماری از فناوری های بازی، کاملا کار کرده.

اما برای دیگر سایت ها منجر به شکست شده.

این که قسمتی از سهم بازار را با ارائه محصول یا خدمات رایگان به دست بیاوریم خوب است،

اما باید به این موضوع که چگونه به یک کسب و کار سود آور تبدیل شود هم فکر کنیم–یا اینکه خودمان را برای شکست آماده کنیم.

۱۰- ۱۲ ساعت از روز را صرف حفظ شرکت خود نکنید.

شما مالک، بنیانگذار، رهبر هستید.

اگر ۱۲ ساعت از روز را فقط صرف حفظ کسب و کار خود کنید، هرگز رشد نخواهید کرد.
اگر شما ۱۲ ساعت روز را کار کنید تا سفارشات را تحویل دهید

و نتوانید یک نفر را برای این کار استخدام کنید، کسب و کار شما مقیاس پذیرنیست.

سعی کنید زمان کمتر در روز برای انجام کارها اختصاص دهید تا بتوانید بر روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.

سئو داخلی سایت چیست؟

سئو داخلی سایت چیست؟

در این مقاله به صورت مفصل‌ به بررسی سئو داخلی سایت (on-page seo) می‌پردازیم.

بهینه سازی درونی یا سئو داخلی سایت چیست ؟ (On-Page SEO)

سئو درونی سایت اشاره به مجموعه‌ای از موارد مهم و تاثیر‌گذار در رتبه بندی سایت نزد موتورهای جستجو دارد که معمولا توسط مدیر سایت قابل تنظیم و تصمیم‌گیری است.

البته تمام این فرآیند‌ها صرفا جهت رتبه گرفتن نیست بلکه در انجام یک بازاریابی اینترنتی موفق نیز نقش دارد.

بنابراین وب‌سایت شما هم برای موتورهای جستجو و هم کاربران باید بهینه سازی شود.

[caption id="attachment_1341" align="aligncenter" width="1106"]بهینه سازی درونی سایت سئو چیست؟[/caption]

تگ عنوان Title Tags

تگ عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین عوامل سئو داخلی سایت بشمار می‌رود و اولین چیزی هست.

که پیش روی کاربران قرار می‌گیرد و همچنین در مورد محتوای صفحه به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد.
توجه داشته باشید در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) اگر کلمه جستجو شده در عنوان صفحه نیز وجود داشته باشد.

به صورت برجسته نمایش داده می‌شود و این موجب جلب توجه و همچنین افزایش نرخ کلیک CTR می‌شود.

تگ توضیحات متا Meta Descriptions

گوگل اعلام کرده است که از تگ توضیحات متا به عنوان یک عامل مستقیم رتبه بندی استفاده نمی‌کند اما این به معنای بی اهمیت بودن این تگ نیست.

اگر یک توضیح مناسب و قابل توجه در مورد مقاله یا صفحه مورد نظر بنویسید کاربران ترغیب به کلیک کردن و وارد سایت شما می‌شوند.
موتورهای جستجو از این تگ برای ارزیابی محتوای صفحه و پیش نمایشی برای کاربر استفاده می‌کنند

بنابراین مهم است که محتوای آن جذاب و کاربران را مشتاق به خواندن کامل متن موضوع کند.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ چتریست که تمام تلاش های بازاریابی آنلاین شما را پوشش می دهد.

کسب و کارها از کانال های ارتباطی دیجیتالی مانند موتور جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها به عنوان اهرمی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آتی خود استفاده می کنند.

پس بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده گسترده از تاکتیک های دیجیتالی و کانالها برای ارتباط با مشتریان در فضای آنلاین (جایی که بیشتر مشتریان وقت خود را سپری می کنند) است.

از وب سایت شرکت گرفته تا دارایی­ های آنلاین برندینگ کسب و کار مانند تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و…

طیف عظیمی از دارایی ها و تاکتیک ها هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می ­گیرند.

بازاریابان دیجیتال حرفه ای به خوبی می ­دانند

که هر دارایی یا تاکتیک چگونه و کدام یک از اهداف گسترده آنان را پوشش می دهند.

دارایی­ ها در دیجیتال مارکتینگ

  • وب سایت
  • پست های وبلاگ
  • کتاب های الکترونیک (Ebooks) و مقاله سفید یا وایت پیپرها (Whitepapers)
  • اینفوگرافیک ها (Infographics)
  • ابزارهای تعامل
  • کانال های شبکه­ های اجتماعی (Facebook، LinkedIn ،Twitter،Instagram و…)
  • کسب پوشش آنلاین (روابط عمومی (PR)، شبکه اجتماعی و بررسی­ ها)
  • بروشورهای آنلاین و کاتالوگ های آنلاین ( Lookbook)
  • دارایی ­های برندینگ (لوگوها، فونت ها و …)

[caption id="attachment_9682" align="aligncenter" width="1199"]دارایی های دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ[/caption]

تاکتیک ها در بازاریابی اینترنتی

با توجه به اهداف و استراتژی بازاریابی سازمان، بازاریابان می توانند

به وسیله کانال های رایگان و پرداختی در دسترس خود از یک کمپین بزرگتر حمایت کنند.

به عنوان مثال تولید کننده محتوا می تواند یک سری پست برای وبلاگ تهیه کند

و برای کتاب الکترونیکی جدیدی که شرکت به تازگی منتشر کرده است مشتری ایجاد کند

و سپس مدیر شبکه های اجتماعی شرکت می تواند این پست ها را از طریق تبلیغ پولی یا انتشار در اکانت های شبکه های اجتماعی خود شرکت تبلیغ کند، در نهایت بازاریابان ایمیلی می توانند

کمپین ایمیلی برای کسانی که اطلاعات بیشتر در مورد کتاب الکترونیکی را از سایت دانلود کرده اند راه بیاندازند.

در ادامه به بررسی نقش هر یک از این تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت

ولی همواره به یاد داشته باشید که نتیجه مناسب تنها با یکپارچگی میان این تلاش ها حاصل می شود.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

خلق و ارتقای محتواهای ارزشمند با هدف ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، جذب مشتریان فعلی و  بالقوه را بازاریابی محتوا گویند.

نیاز، سبک زندگی مخاطبان و ویژگی ها و لحن برند خود را مشخص کنید و با توجه به این موارد اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید، کارآمدی این رویکرد برای کسب و کارهای بیشماری ثابت شده است.

از جمله کانال های ارتباطی مورد استفاده در این بخش می توان به پست های وبلاگ ها، کتاب های الکترونیک، اینفوگرافیک ها و بروشورهای آنلاین اشاره کرد.